Facebook Ads sau Google Ads: ce ar trebui să folosim?

Până nu demult, mulți agenți de publicitate au văzut anunțurile Google Ads și Facebook Ads într-un mod contradictoriu. Rivalitatea pe termen lung a celor două companii, adesea dramatizată de către mijloacele de informare în domeniul tehnologiei, a fost considerată ca o dovadă incontestatbilă că cele două platforme erau în concurență directă între ele și că era necesar ca oricine dorea să se promoveze să ia o decizie dificilă despre ce platformă să aleagă.

Deși cele două platforme sunt adesea poziționate ca și concurenți, în realitate nimic nu poate fi mai departe de adevăr. Multe companii utilizează punctele forte ale publicității pe Google și anunțurile Facebook în același timp pentru a obține vizibilitate maximă, pentru a crește vânzările și a găsi noi clienți, adoptând strategii diferite care se aliniază funcționalității fiecărei platforme.

În acest articol vom examina ce anume diferențiază anunțurile Google de cele Facebook, cum funcționează cele două platforme de anunțuri și de ce ar trebui să luați în considerare utilizarea acestora ca parte a strategiei dvs de marketing digital.

Care sunt diferențele dintre Google Adwords și Facebook Ads?

Înainte de a trece mai departe și de a analiza avantajele și dezavantajele anunțurilor de tip PPC (Pay-per-Click) ale celor două platforme, este esențial să înțelegeți diferența principală dintre acestea.

Google Ads: căutarea plătită

Google Ads este cea mai mare și cea mai populară platformă de publicitate PPC din lume. Ads este utilizat atât de mult încât a devenit sinonim cu expresia „căutare plătită”. Cele două expresii sunt utilizate în același context, chiar dacă și alte platforme, cum ar fi Bing Ads, funcționează în același mod.

Anunțul plătit se concentrează pe direcționarea utilizatorilor după ce aceștia caută anumite cuvinte cheie și văd anunțuri bazate pe text. Agenții de publicitate care utilizează acest tip de campanii PPC, licitează pentru anumite cuvinte cheie specifice sperând că anunțurile lor vor fi afișate în pagina de căutări Google. De fiecare dată când un utilizator dă clic pe un anunț, agentul de publicitate este taxat cu o anumită sumă de bani, de unde și denumirea de PPC (Plătește pe clic). Licitarea PPC și optimizarea sumelor licitate este un subiect foarte complex și îl vom dezbate într-un articol, dar pe scurt, utilizatori plătesc pentru a găsi potențiali clienți noi pe baza cuvintelor cheie pe care aceștia le caută pe Google.

Facebook Ads: publicitatea pe rețele sociale

Anunțurile pe Facebook sunt un prim exemplu a ceea înseamnă publicitatea pe rețele sociale. Cu cel mai mare număr de utilizatori activi lunar dintre toate rețelele sociale din lume, Facebook a devenit un element extrem de competitiv și potențial lucrativ al strategiilor de publicitate ale multor companii.

Cu toate că publicitatea pe Facebook poate fi considerată asemănătoare cu cea a programului Adwords, prin faptul că agenții de publicitate care folosesc ambele platforme promovează în mod esențial afacerea lor prin Internet, aici se termină asemănările. Spre deosebire de căutarea plătită, care ajută companiile să găsească noi clienți prin cuvinte cheie, publicitatea pe rețelele sociale îi ajută pe utilizatori să găsească companii pe baza lucrurilor pe care îi interesează.

Când vine vorba despre diferența principală dintre Google Ads și Facebook Ads, vă puteți gândi în următorul mod: Google Ads vă ajută să găsiți clienți noi, în timp ce Facebook Ads îi ajută pe clienții noi să vă găsească.

Așadar, acum că am descoperit diferența elementară dintre Google Ads și Facebook Ads, să examinăm punctele forte ale fiecărei platforme și modul în care aceste intrumente de marketing online pot fi utilizate în mod eficient.

Avantajele campaniilor de promovare prin Google Adwords

Fiind cel mai popular și mai utilizat motor de căutare din lume, Google este considerat lider de drept în publicitatea online. Având peste 3,5 miliarde de interogări în fiecare zi, Google oferă agenților de publicitate accesul la o audiență potențială fără precedent și fără egal a utilizatorilor care caută în mod activ bunuri și servicii.

Publicitatea pe care o oferă Google este împărțită în două rețele principale – rețeaua de căutare și rețeaua de display. Rețeaua de căutare cuprinde întregul Google ca motor de căutare unde agenții de publicitate pot licita pentru milioane de cuvinte cheie și fraze. Rețeaua de display care oferă mai mult anunțuri vizuale, cum ar fi bannere și care acoperă aproximativ 98% din World Wide Web, o face să fie o alegere excelentă pentru cei care nu doresc neapărat să obțină conversii, ci mai mult pentru cei care vor să facă cunoscut un brand.

Un public imens

Unul dintre principalele avantaje ale utilizării Google ca și platformă publicitară este amploarea acesteia. Google gestionează peste 40000 de interogări de căutare în fiecare secundă, cu un total de peste 1,2 trilioane de căutări pe web în fiecare an. Pe măsură ce Google devine din ce în ce mai sofisticat – în parte datorită creșterii dependenței sale de tehnologia propriu-zisă, de inteligența artificială și de tehnologia de învățare, RankBrain – acest volum de căutare uimitor este probabil să crească și la fel și potențialul agenților de publicitate să ajungă la clienți noi.

Gândiți-vă simplu, niciun alt motor de căutare nu poate oferi publicul potențial pe care Google îl poate oferi. Această mare sursă de clienți potențiali face ca Google să fie o alegere excelentă pentru strategia dvs de marketing digital.

Una dintre cele mai mari concepții greșite ale celor noi în domeniul PPC este că cei care au cel mai mare buget publicitar „câștigă” cumva automat la anunțurile Google. Din fericire, iarăși avem o afirmație foarte departe de adevăr, deoarece Adwords se concentrează în primul rând pe calitatea și relevanța anunțurilor, nu pe cât cheltuiesc agenții de publicitate.

Cu cât un anunț este mai relevant pentru utilizatori, cu atât mai bună este experiența pe care utilizatorul o va avea – și, prin urmare, cu atât este mai mult probabil să continue să utilizeze Google ca și motor de căutare. Din acest motiv, Google Ads recompensează relevanța și calitatea peste toți ceilalți factori.

Anumite cuvinte cheie pot costa mai mult decât altele – cum ar fi cele din industria financiară, care sunt printre cele mai scumpe din lume – însă suma pe care agenții de publicitate o vor licita va depinde în mare măsură de calitatea și relevanța anunțurilor lor. Unele valori sunt mai importante pentru Google în evaluarea calității și relevanței sale decât altele, cum ar fi rata de clic, care este considerată o indicație sigură a calității generale a unui anunț.

O gamă largă de formate de anunțuri

Atunci când Adwords a fost lansat pentru prima oară în anul 2000 (cu un număr total de doar 350 de agenți de publicitate), anunțurile pe bază de text pe care Google le-a difuzat împreună cu rezultatele căutării au fost rudimentare, cel puțin – dar au conținut multe dintre elementele care pot fi văzute și în anunțurile de astăzi.

Deși anunțurile PPC din Adwords rămân bazate pe text, agenții de publicitate pot profita de un număr incredibil de funcții pentru ca anunțurile lor să fie mai convingătoare și mai atrăgătoare pentru potențialii clienți. Extensiile de anunțuri, sitelinkurile, examinările sociale, direcționarea în funcție de locație, anunțurile pentru cumpărături și o serie de alte caracteristici sunt disponibile agenților de publicitate, oferind un nivel de personalizare și control nemaiîntâlnit până astăzi.

Avantajele campaniilor de promovare prin Facebook Ads

În comparație cu Google Ads, Facebook Ads (așa cum se numește în prezent) este o nouă platformă, dar de fapt, Facebook a îmbuătățit aceeași soluție de publicitate disponibilă de mai mulți ani. Astăzi Facebook Ads sunt un pionier în domeniul publicității pe rețelele de socializare și a devenit o parte centrală a strategiilor de marketing pentru foarte multe companii.

Granularitate a publicului fără egal

Similar cu Google Ads, Facebook se mândrește cu o audiență cu adevărat vastă la nivel mondial. Cu mai mult de 1,55 miliarde de utilizatori activi lunar – mai mult de o cincime din populația lumii, și aici nu sunt luate în calcul conturile inactive sau utilizate rar – Facebook nu are niciun rival atunci când vine vorba de mărimea publicului său.

Oamenii împărtășesc aproape orice detaliu al vieții lor pe Facebook. De la întâlniri și parteneri de viață, până la nașterea copiilor sau mutarea la un nou loc de muncă, utilizatorii Facebook împărtășesc bucuriile și realizările cu prietenii lor de pe rețelele sociale în fecare zi. De asemenea, caută și consumă conținut care se aliniază cu o gamă imensă de interese, credințe, ideologii și valori personale, oferind agenților de publicitate o oportunitate unică de a adapta mesajele publicitare unui public bine delimitat.

Una dintre cele mai puternice întrebuințări ale acestei funcționalități este capacitatea agenților de publicitate de a crea ceea ce este cunoscut sub numele de „segmente de public”. Agenții de publicitate pot încărca informații despre clienții din propriile baze de date pe Facebook, care apoi aplică filtrarea pe baza propriilor date și informații furnizate de terți pentru a se potrivi cu utilizatorii ale căror informații au fost încărcate de către agenții de publicitate. Acest lucru vă permite să extindenți în mod eficient acoperirea anunțurilor și să vă orientați către noi clienți care manifestă aceleași interese.

Multe persoane noi în domeniul publicității pe rețelele de socializare au aceeași întrebare, și anume: „Publicitatea pe Facebook funcționează?”. Până acum, răspunsul ar trebui să fie clar – da, și remarcabil de bine. Cu toate acestea, mai degrabă decât să vizualizați Facebook ca fiind cel mai mare panou cu clienți potențiali din lume, agenții de publicitate ar trebui să considere Facebook ca o modalitate de a ajunge mai aproape de clienții lor ideali decât au crezut vreodată că ar fi posibil.

O platformă vizuală inerentă

Spre deosebire de anunțurile bazate pe text, anunțurile Facebook sunt puternice din punct de vedere vizual. Cele mai bune anunțuri Facebook se amestecă perfect cu videoclipuri, imagini și alte tipuri de conținut vizual din fluxurile de știri ale utilizatorilor, ceea ce le permite agenților de publicitate să valorifice nu numai calitățile persuasive puternice ale anunțurilor vizuale, ci să o facă într-un mod care să convingă potențialii clienți.

La fel cum Google experimentează în mod constant formatul anunțurilor PPC bazate pe text, Facebook evaluează constant modul în care poate oferi agenților de publicitate o platformă de marketing superioară și o experiență online satisfăcătoare. În trecut, Facebook a impus ca anunțurile de pe platformă să conțină text care nu ocupă mai mult de 20% din suprafața totală de publicitate, o restricție care a fost scoasă. Cu toate acestea, în ciuda acestei schimbări, Facebook rămâne o platformă vizuală inerentă – un punct important de vânzare pentru mulți agenți de publicitate.

ROI incredibil

Întreprinderile și comercianții care experimentează anunțurile Facebook sunt adesea impresionați de granularitatea opțiunilor de direcționare, precum și de instrumentele pe care le au la dispoziție pentru a crea anunțuri frumoase și interesante. Cu toate acestea, un element al anunțurilor Facebook care ia în mod consecvent pe nou-veniți prin surprindere este rentabilitatea potențială a investiției pe care o oferă publicitatea pe Facebook.

Deși bugetul unei campanii de publicitate Facebook va varia foarte mult în funcție de o serie de factori, cum ar fi domeniul de aplicare, mesajele și obiectivele generale ale campaniei, anunțurile Facebook sunt remarcabil de accesibile, mai ales atunci când se analizează impactul lor potențial și granularitatea cu care agenții de publicitate pot viza audiențele. Aceste prețuri extrem de competitive fac reclamele Facebook o propunere foarte atractivă pentru întreprinderile mici și companiile cu resurse limitate – nu doar pentru marile branduri cu bugete de marketing uriașe.

Ce ar trebui să utilizăm, Google Ads sau Facebook Ads?

Ambele sunt platforme de publicitate incredibil de puternice, care răspund practic la orice tip de afacere. Atunci când evaluăm punctele forte și aplicațiile potențiale ale fiecărei soluții, este de asemenea evident că cele două platforme ar trebui privite într-o manieră complementară, decât într-una contradictorie. Unii oameni insistă asupra comparării anunțurilor Facebook cu cele din Rețeaua de Display Google. Este adevărat că cele două platforme împart niște asemănări, dar modul în care au evoluat ar trebui să vă convingă să le folosiți concomitent și nu în opoziție.

Folosirea puterii atât a căutării plătite cât și a plătii pentru rețelele de socializare este o strategie de publicitate remarcabil de eficientă. Cu toate acestea, este nevoie de o strategie de publicitate dublă care să se alinieze cu punctele forte ale fiecărei platforme. Cu toate că mesajele de marketing pot – și ar trebui – să rămână consecvente în ambele platforme, este esențial să înțelegem cum trebuie folosită fiecare platformă în parte pentru a obține o valoare ROI maximă și o creștere a afacerii.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top