Așadar, aveți o mulțime de campanii și anunțuri plătite prin Google, Facebook, Linkedin, Twitter sau Waze, poate aveți și colaborări cu influenceri sau bloggeri de renume, dar dintr-un motiv anume ați respins ideea de a vă promova și prin Instagram Ads. Prin acest articol vrem să vă ajutăm să înțelegeți de ce nu trebuie să ignorați reclamele pe Instagram.
Instagram este o rețea de socializare mai nouă și pentru moment mai mică decât firma deținătoare, Facebook, însă creșterea utilizatorilor este constantă. Instagram oferă o platformă în care utilizatorii pot spune povești vizuale prin diferite formate de anunțuri, iar multe agenții de publicitate au văzut că acest canal poate produce un ROI (Return on investment) mai mare în comparație cu celelalte campanii publicitare.
Potrivit celor de la Statista, Instagram are în prezent peste 800 de milioane de utilizatori activi, iar rata de creștere rapidă și constantă încă din anul 2013 este uluitoare. Dar, cu atât de mulți oameni activi care dau scroll prin feed-urile lor la orice oră din zi, cum poate să iasă în evidență și o afacere mică?
Aici intră în joc publicitatea pe Instagram. Similar cu Facebook, promovarea organică este aproape imposibilă, mai ales dacă sunteți la început. Pentru a vă concentra asupra persoanelor potrivite, la momentul potrivit, cu mesajul și imaginile potrivite, anunțurile plătite pe Instagram sunt soluția ideală.
În acest ghid încercăm să acoperim toate aspectele pe care ar trebui să le știți pentru a începe o campanie publicitară pe Instagram.
Ce este publicitatea pe Instagram?
Instagram Ads reprezintă o metodă prin care plătiți pentru a posta conținut sponsorizat și care să ajungă la un public mai mare și mai bine targetat. Deși există multe motive pentru care o companie sau o persoană poate decide să facă reclamă, publicitatea pe Instagram este adesea utilizată pentru a crește expunerea mărcii, pentru a aduce trafic pe site, generarea de noi potențiali clienți.
Deoarece Instragram este mai mult o platformă vizuală, reclamele cu mult text nu își au locul aici. Este recomandat să utilizați o imagine, un set de imagini sau un videoclip (care pot fi însoțite și de texte) pentru a ajunge la audiența dvs prin intermediul reclamelor plătite.
Similar cu anunțurile de pe Facebook, promovarea unei postări vă aduce mai multă expunere pentru marca dvs și veți ajunge la un număr mult mai mare de persoane care vă vor vedea postarea.
Publicitarea pe Instagram este potrivită pentru afacerea dvs?
Pentru a afla răspunsul la această întrebare trebuie să răspundem la altele: cine stă pe Instagram? Sunt doar tinerii care își fac selfie-uri? Sunt și persoane mai în vârstă, poate chiar buncii care se uită la pozele cu nepoții lor?
Din păcate, pentru toți cei care promovează lucruri pentru persoane mai în vârstă, Instagram are o audiență tânără, cel mai mare procent de utilizatori (55%) fiind pentru cei care se încadrează în intervalul de vârstă 18-29 de ani, apoi 28% pentru 30 – 49 de ani. Doar 11% dintre utilizatorii de Instagram au vârste cuprinse între 50-64 de ani, iar doar 4% au peste 65 de ani.
Dacă nu reprezintă publicul pe care îl vizați, nu ar trebui să renunțați în totalitate la ideea unor campanii pe această rețea de socializare. Similar cu ceea ce s-a întâmplat pe Facebook, din ce în ce mai mulți adulți de peste 35 de ani vor trece și pe această platformă. Totuși, dacă vizați persoanele de peste 65 de ani, atunci considerăm că nu are rost să vă promovați prin Instagram și mai bine ați căuta alte modalități cu o audiență mai mare.
Cât costă anunțurile și promovarea pe Instagram?
Aceasta este o întrebare dificilă deoarece costurile se bazează pe o varietate de factori și, așa cum probabil ați suspectat, acești factori nu ne sunt dezvăluiți de către platformă. Costurile se bazează pe CPC (cost pe clic) și CPM (cost pe mia de afișări), iar prețurile sunt stabilite în funcție de licitație.
Din experiența noastră, un clic poate costa de la 0,35 lei și să urce până la 9-10 lei sau chiar mai mult în unele cazuri rare. Totul depinde de programarea anunțurilor, locație, audiență, etc. Partea bună este că aveți control total asupra bugetului. De exemplu, puteți alege un buget zilnic pentru a limita suma de bani cheltuită zilnic sau un buget total, caz în care anunțurile se vor afișa continuu până la terminarea banilor.
Șase pași pentru a începe să vă promovați pe Instagram
Învățarea elementelor de bază ale unei noi platforme de publicitate poate părea copleșitoare la început. Vestea bună este că, dacă faceți deja publicitate pe Facebook, nu sunt multe lucruri noi de învățat. De fapt, anunțurile pe Instagram pot fi configurate chiar prin intermediul Managerului de anunțuri Facebook.
Dacă nu faceți campanii pe Facebook nu vă temeți, veți vedea mai jos că există opțiunea de a crea câteva anunțuri simple direct din aplicația Instagram.
Agențiile de publicitate care rulează seturi mai mari de anunțuri pot alege să își configureze anunțurile prin Power Editor sau API-ul de marketing Facebook. Instagram Partners este și el disponibil pentru întreprinderile care trebuie să cumpere și să gestioneze mai multe reclame.
În acest articol ne vom concentra pe crearea de anunțuri prin intermediul Managerului de anunțuri Facebook, care este cea mai utilizată metodă datorită ușurinței de utilizare și capacității de a personaliza aceste reclame într-un grad mai mare decât ceea ce este posibil direct în aplicație. Deși configurarea anunțurilor nu este foarte complexă, există câțiva pași pe care trebuie să îi parcurgeți.
1. Accesați Managerul de anunțuri Facebook
Pentru a accesa acest manager urmați acest link, presupunând că anterior v-ați conectat la contul de Facebook.
2. Stabiliți-vă obiectivele de marketing
Acum începe partea distractivă, trebuie să alegeți obiectivul campaniei. Din fericire, obiectivele sunt prezentate într-o manieră explicativă. Aveți nevoie de mai mult trafic? Alegeți acest obiectiv. Vreți ca brandul dvs să devină mai cunoscut? Alegeți atunci acest obiectiv.
Anunțurile pe Instagram pot avea unul dintre următoarele obiective:
- Brand awareness (creșterea cunoașterii brandului)
- Reach
- Traffic
- App installs
- Engagement
- Video views
- Lead generation
- Conversions
Deși aceste obiective sunt intuitive, unele vin împreună cu câțiva pași suplimentari de configurare, pe care îi vom parcurge.
Brand awareness
Conștientizarea brandului. Nu există pași adiționali aici. Acesta este cel mai simplu obiectiv prin care algoritmii vor încerca să afișeze anunțurile către oamenii care ar putea fi interesați. Cum determină Instagram acest lucru?
inențeles că este un secret acest lucru, dar acest obiectiv va expune anunțurile unor persoane noi și relevante pentru brandul dvs.
Reach
Dacă maximizarea numărului de persoane care văd anunțul dvs într-un interval de timp este ceea ce căutați, atunci va trebui doar să vă asigurați că selectați contul dvs de Instagram atunci când creați anunțul.
Traffic
Dacă doriți să trimiteți mai multe persoane pe site-ul dvs web sau către aplicați mobilă, atunci acest obiectiv este potrivit. Singurele setări suplimentare pe care trebuie să le faceți este să alegeți una dintre cele două opțiuni și apoi să introduceți adresa URL.
Engagement
Cine nu dorește mai multe aprecieri, partajări și implicare generală? Dacă face parte din obiectivele dvs, atunci de reținut este faptul că în prezent puteți plăti doar pentru implicare a unei postări, nu pentru întregul cont Instagram. Pe Facebook puteți plăti pentru implicarea în pagină sau răspunsuri la un eveniment.
App installs
Dacă obiectivul principal este instalarea unei aplicații, atunci ați ajuns la locul potrivit. Pentru a configura acest lucru, va trebui să alegeți aplicația din magazinul de aplicații în timpul configurării.
Video Views
Videoclipurile sunt o investiție de timp și bani, astfel încât să nu îti promovezi videoclipul și aici ar fi ca și cum ai cumpăra un bilet de avion către Hawaii și apoi îl lași la birou. Din fericire, acest obiectiv este foarte simplu și nu necesită pași suplimentari de configurare.
Lead Generation
Cine nu își dorește mai multe lead-uri? Dacă acesta este scopul campaniei dvs pe Instagram, atunci acesta este obiectivul ce trebuie ales. Rețineți însă că aceste anunțuri nu oferă toate acele câmpuri predefinite așa cum se întâmplă pe Facebook. În prezent, Instagram acceptă doar e-mail, nume, număr de telefon și gen.
Conversions
În ultimul rând, dar cu siguranța nu cel mai puțin important obiectiv, avem conversiile. Acest obiectiv vă permite să afișați anunțurile acelor persoane care au cele mai mari șanse să convertească pe site sau pe aplicația mobilă. Configurarea suplimentară de aici vă cere să adăugați un pixel Facebook sau un eveniment pe site sau în aplicația pe care doriți să o promovați. Acest lucru vă permite să urmăriți conversiile.
3. Configurați audiența
După ce ați selectat obiectivul, trebuie să vă orientați către publicul adecvat pentru a afișa anunțurile către persoanele potrivite. Aceasta este adevărata frumusețe a anunțurilor Instagram, deoarece veți folosi datele demografice de pe Facebook pentru a ajunge la oamenii potriviți aici.
Dacă ați făcut acest lucru pentru anunțurile Facebook, atunci este foarte probabil că aveți deja mai multe audiențe construite și cunoașteți destul de bine procesul. Dacă nu ați mai făcut aceste setări, atunci uitați în continuare o listă a opțiunilor de direcționare pe care le puteți utiliza pentru a alege cea mai bună audiență pentru campania de promovare.
Location: puteți alege o țară, regiune, județ, oraș sau chiar în funcție de codul poștal. De asemenea, puteți exclude locații.
Age: vă permite să alegeți persoane cu vârste cuprinse între 13 – 65+ ani.
Gender: puteți alege între bărbați, femei sau ambele variante.
Languages: este recomandat să lăsați necompletat acest câmp.
Demographics: în secțiunea “Direcționare detaliată” veți găsi demografii, care are mai multe subcategorii cu și mai multe subcategorii. De exemplu, puteți viza: Demografie > Acasă > Proprietate locuințe > Chiriași.
Interests: interesele sunt și ele la “Direcționare detaliată”. cu mai mute subcategorii din care puteți alege.
Behaviors: comportamentul este o altă opțiune de “Direcționare detaliată” cu multe alte subcategorii. La fel ca în celelalte cazuri și aici numărul de opțiuni pare a fi interminabil.
Connections: aici puteți targeta oamenii conectați deja la pagina, aplicația sau evenimentul dvs.
Custom audience: audiențele personalizate vă permit să încărcați propria listă de contacte către care să direcționați anunțurile.
Lookalike audience: dacă publicul persoanlizat pe care îl aveți deja a ajuns la potențialul maxim, atunci puteți crea un public similar. Acest lucru va permite Instagram să găsească persoane care au trăsături similare celorlalte categorii de public.
4. Alegeți destinațiile de plasare
A venit momentul în realizarea noii campanii de promovare prin Instagram să alegeți destinațiile de plasare. Acest lucru este esențial dacă obiectivul dvs pentru o campanie este să afișați reclame numai pe Instagram. Dacă alegeți să ignorați acest pas, Facebook va permite ca anunțurile să apară pe ambele platforme.
Acest lucru nu este neapărat un lucru negativ, dar dacă aveți conținut pe care l-ați creat special pentru Instagram, ar trebui să selectați de aici “Editați destinațiile de plasare”.
De aici puteți specifica Instagram ca destinație de plasare, precum și dacă doriți ca aceste anunțuri să apară în feed sau în storie-uri.
5. Setați bugetul și programarea anunțurilor
Dacă cunoașteți modul în care bugetele funcționează pe Facebook, Google Ads și alte platforme de publicitate digitală, acest pas nu ar trebui să fie excesiv de dificil pentru dvs. Dacă nu, atunci inspirați adânc; deși este posibil să nu știți exact unde să vă setați bugetul zilnic sau pe toată durata de viață a campaniei. Atunci când derulați prima campanie publicitară prin Instagram, aceasta vine cu încercări și erori, precum și experiență. Lucrul cel mai bun este că puteți să întrerupeți sau să opriți campania în orice moment, dacă considerați că bugetul alocat nu este corespunzător.
După cum am menționat anterior, puteți rula, de asemenea, un program de anunțuri pentru a viza anumite ore ale zilei și zilele săptămânii, atunci când știți că publicul dvs este cel mai activ pe platformă. Acesta este un mod extrem de valoros de a-ți optimiza bugetul. Totuși, acest lucru este disponibil numai pentru cei care aleg să utilizeze un buget general al campaniei.
6. Creați anunțul de promovare pe Instagram
A venit momentul și să creați primul anunț pe Instagram!
Sperăm că după ce ați făcut pașii anteriori, aveți deja ceva conținut în minte pentru anunțul pe care doriți să îl promovați. Această parte a configurației poate arăta diferit în funcție de obiectivul campaniei dvs, dar veți avea întotdeauna câteva opțiuni de format de anunț pentru a alege. Așadar, în continuare, să discutăm diferitele formate de anunțuri disponibile.
Formatele de reclame Instagram
Instagram are șase formate de anuțuri din care să alegeți (mult mai puține decât pe Facebook). Două dintre acestea sunt pentru storie-urile pe Instagram, care apar în partea de sus a feedului. Celelalte patru sunt formate concepute pentru feedul Instagram, care sunt utilizate mai frecvent de către agențiile de publicitate.
Anunțuri cu imagini pentru feed
Acesta este cel mai obișnuit format și probabil cel pe care îl vedeți cel mai des ca și reclamă de la alte companii. Aceste reclame sunt imagini unice care vor apărea ca o experiență nativă, in timp ce publicul țintă dă scroll prin feedul lor. Lucrul minunat al acestor anunțuri este că nu par a fi reclame, mai ales atunci când sunt foarte bine făcute. Iată și câteva detalii suplimentare pe care ar trebui să le știți. Cerințe tehnice:
- Tip fișier: JPG sau PNG
- Dimensiune maximă: 30 MB
- Lățime minimă imagine: 600 pixeli
- Raport imagine: minim 4:5, maxim 16:9
- Lungime text: maxim 2200 caractere (cu toate că Instagram recomandă maxim 90 pentru o livrare optimă)
- Numărul de hashtag-uri: maxim 30 (puteți adăuga mai multe în comentarii)
Anunțuri cu imagini în Story
Același concept ca mai sus, dar acestea sunt cerințele pentru aceste reclame:
- Raport imagine: 9:16
- Lățime minimă imagine: 600 pixeli
Anunțuri video în feed
Un videoclip poate fi o variantă excelentă pentru a vă aduce anunțul la viață! Dacă ați acordat timpul necesar realizării unui videoclip de calitate, atunci ar trebui să îl promovați absolut prin intermediul feed-ului din Instagram.
Deși majoritatea fișierelor video sunt acceptate de Instagram, ei recomandă utilizarea compresii H.264, pixeli pătrați, rata de cadru fixă, scanare progresivă și compresie audio AAC stereo la 128 kbps. Cerințe tehnice:
- Rezoluție video: minim 1080 x 1080 pixeli
- Dimensiune maximă fișier: 4GB
- Raport: minim 4:5, maxim 16:9
- Durată video: maxim 60 secunde
- Subtitrări: opțional
- Lungime text: maxim 125
- Numărul de hashtag-uri: maxim 30 (puteți adăuga mai multe în comentarii)
Anunțuri tip carusel în Feed
În continuare avem anunțurile tip carusel din feed. Acest format vă permite să afișați o serie de imagini care rulează într-un carusel.
Acest tip de anunț este excelent pentru branduri foarte vizuale, precum cele din industria alimentară, a mobilierului, a magazinelor de haine, pentru cei cu destinații de vacanță, dealeri auto, etc.
Acest format de anunț vă permite să alegeți maxim 10 imagini pentru un singur anunț, fiecare cu link-ul său. Videoclipurile sunt și ele o opțiune pentru aceste anunțuri. Cerințe tehnice:
- Tip fișier: JPG sau PNG
- Dimensiune maximă: 30 MB
- Lățime minimă imagine: 600 pixeli
- Raport imagine: minim 4:5, maxim 16:9
- Lungime text: maxim 2200 caractere (cu toate că Instagram recomandă maxim 90 pentru o livrare optimă)
- Numărul de hashtag-uri: maxim 30 (puteți adăuga mai multe în comentarii)
- Lungime video: maxim 60 de secunde
Anuțuri Canvas în story
Cele mai noi anunțuri adăugate în campaniile Instagram sunt anunțurile de tip Canvas. Acestea sunt cu adevărat interesante pentru că vă permit să realizați anunțuri 360 VR într-un story. Acestea sunt acceptate doar pentru dispozitive mobile și extrem de personalizabile pentru agentul de publicitate, dar veți avea nevoie de câteva aptitudini tehnice. Cerințe tehnice:
- Lățime minimă: 400 pixeli
- Înălțime minimă: 150 pixeli
5. Cele mai bune practici pentru anunțurile de publicitate pe Instagram
După ce ați realizat campania de publicitate pe Instagram, este timpul să obțineți și cel mai mare ROI posibil. Pentru a face acest lucru este indicat să urmați următoarele practici pentru a crea reclame foarte bune pentru Instagram.
1. Construiți anunțurile cu personalitate
Fie că este vorba despre un anunț amuzant, un videoclip emoțional sau doar o imagine intrigantă, dacă postarea dvs pe Instagram nu se simte mai “mană”, atunci nu veți atinge potențialul maxim al acestor campanii.
Oamenii folosesc Instagram pentru a se distra sau pentru a fi uimiți de anumite postări. Indiferent dacă o persoană se uită pe Instagram în timp ce merge cu metroul la muncă sau în pauza de masă, nimeni nu își dorește să vadă reclame corporatiste plictisitoare. Acesta este motivul pentru care apelarea la partea emotivă este întotdeauna calea de urmat.
2. Asigurați-vă că anunțul dvs este relevant
Ceea ce funcționează pe o platformă de socializare nu este obligatoriu să funcționeze și pe alta. De exemplu, compania dvs probabil că nu ar promova același conținut pe Linkedin și același pe Twitter, deoarece publicul este de obicei într-o stare de spirit diferită.
Același lucru este valabil și pentru Instagram. Puneți-vă în locul persoanelor pe care le vizați pentru a realiza cele mai bune și atractive anunțuri.
3. Utilizați hashtag-uri
Dar nu folosiți doar hashtag-uri generale ca #mâncare #dragoste, etc. Fiți mai creativi și faceți o cercetare a utilizatorilor pentru a vedea care hashtag-uri sunt mai susceptibile să fie căutate de publicul dvs. De asemenea, nu exagerați cu acestea, pentru că ar face anunțul să apară un pic trist și disperat.
Numărul ideal? TrackMaven a analizat 65000 de postări și a constatat că nouă hashtag-uri este numărul ideal pentru cea mai mare implicare. De asemenea, au descoperit că hashtag-urile mai lungi au performanțe mai bune.
4. Desfășurați un concurs
Promovarea unui concurs sau a unui cadou este de departe unul dintre cele mai eficiente moduri de a-ți atinge obiectivele mai rapid cu ajutorul publicității pe Instagram. De ce? Pentru că oamenii iubesc concursurile și lucrurile gratuite! Care este cea mai bună modalitate de a face publicul să fie interesat de brandul dvs?
5. Postați la cele mai potrivite ore
Am vorbit un pic despre acest lucru în etapa de bugetare a setării de anunțuri pe Instagram, însă utilizarea funcției de programare a anunțurilor este o modalitate excelentă de a-i aduce pe oameni la momentul potrivit.
Dacă vă cunoașteți bine publicul, acest lucru nu ar trebui să fie prea greu de determinat, dar erorile este posibil să apară în acest caz. Dacă sunteți un vânzător de produse online, când anume intră cele mai multe comenzi noi? Sau dacă sunteți un dealer auto, în ce zile din săptămână observați că aveți cel mai mare trafic pe site? Aceste întrebări sunt punctul perfect de plecare pentru a stabili programarea anunțurilor.
Fără alte detalii suplimentare, vă recomandăm să încercați publicatea pe Instagram. Aceasta este o platformă pe care nu ar trebui să o ignorați, iar acest ghid ar trebui să vă ofere suficiente resurse pentru a deveni faimoși pe Instagram.