Optimizarea Google My Business (GMB), nu optimizarea site-ului web, este considerată cel mai valoros serviciu de marketing local din anul 2020.
Conform sondajului anual local realizat de BrightLocal, optimizarea site-ului a căzut pe locul doi în topul celor mai valoroase servicii de marketing local.
Sondajul a 475 de marketeri locali analizează practicile antreprenorilor, stabilirea prețurilor, salariile și serviciile oferite de marketingul local.
Conform sondajului, primele trei servicii cele mai valoroase sunt:
- Optimizarea contului Google My Business
- Optimizarea on-site
- Managementul brandului / reputației
Optimizarea GMB este cel mai frecvent serviciu oferit de agențiile de marketing pe plan local, cu mai multe companii care oferă optimizarea paginii GMB decât SEO.
Primele trei servicii oferite cel mai frecvent de către agenții în plan local includ:
- Optimizarea GMB
- Audit SEO
- Optimizare on-site
Campaniile de link-uri (link building) este unul dintre serviciile cel mai puțin căutate pentru afacerile pe plan local, cu doar jumătate dintre agenții care mai oferă acest serviciu. Așadar, există posibilitatea de a ieși în evidență ca marketer local dacă doriți să vă diferențiați de alte persoane sau companii care oferă aceleași servicii.
SEO este în continuare cel mai bun pentru atragerea de clienți noi
Deși nu este cel mai oferit serviciu sau considerat cel mai valoros, agențiile spun că SEO este în continuare cea mai bună tactică online pentru atragerea de noi clienți. Marketingul prin conținut, Linkedin sau prin campaniile PPC Google Ads sau Facebook Ads au fost și ele menționate ca fiind canale online valoroase.
Poziționarea în Google contează cel mai mult pentru companii
Valorile cele mai apreciate de companii atunci când vine vorba de promovare, indiferent de ce tip ar fi aceasta, sunt poziționările în rezultatele Google. Conform sondajului, poziționarea în Google este chiar mai importantă pentru companii decât clienții noi sau oportunitățile noi.
Primele cinci valori de marketing pe plan local evaluate de companii sunt:
- Poziționarea în Google
- Clienții noi
- Cererile noi de ofertă
- Traficul organic
- Numărul de recenzii noi
De aceea, vă sfătuim ca atunci când pregătiți rapoartele lunare pentru clienți, să vă concentrați pe evidențierea elementelor de mai sus.