Zilele trecute Google a anunțat că permite pentru început companiilor din SUA să afișeze produse gratuit în rezultatele căutării. Urmând ca mai apoi, până la sfârșitul anului, această opțiune să fie disponibilă în orice țară.
Cei care se ocupă de campanii de promovare SEO și proprietarii de magazine online care se concentrează în principal pe căutările organice pot, pentru prima dată, să adauge Google Shopping în setul lor de instrumente.
Produsele au început să fie afișate de la începutul acestei săptămâni, iar în cadrul rezultatelor Google pentru cumpărături (Google Shopping) vor apărea în principal produsele înregistrate gratuit și nu anunțurile plătite.
Explicând de ce a fost luată această decizie, Google a afirmat faptul că întreprinderile aflate în dificultate nu își pot permite să plătească și campanii de tip Shopping Ads.
“Și pe măsură ce consumatorii cumpără tot mai mult online, ei nu caută doar obiecte esențiale, ci și lucruri precum jucării, îmbrăcăminte sau articole de uz casnic”.
Comerțul online este o linie de salvare în acest moment atât pentru comercianți, cât și pentru consumatori, astfel Google face o mișcare fără precedent, oferind listări gratuite de produse în rezultatele căutării.
“Cu sute de milioane de căutări realizate prin Google pentru cumpărături în fiecare zi, știm că mulți comercianți online au produse în stoc și sunt gata să le expedieze, dar aceștia nu sunt vizibili în online”.
Așadar, iată cum beneficiază de această schimbare comercianții online, cumparătorii și agențiile de publicitate:
- Magazinele: vor beneficia de expunere gratuită la milioane de oameni care caută produse pe Google în fiecare zi.
- Cumpărători: vor găsi mai multe produse de la mai multe magazine, inclusiv unele de care poate nu au auzit niciodată. Astfel vor avea mai multe site-uri dintre care pot alege.
- Agențiile de publicitate: campaniile plătite pe Shopping Ads vor merge alături de acestea gratuite.
Utilizatorii existenți ai Google Merchant Center și ai anunțurilor plațite nu vor trebui să facă nimic în plus pentru a beneficia de aceste înregistrări gratuite.
Pentru magazinele care urmează să se înscrie în program, Google promite că vor încerca să simplifice și să eficientizeze acest proces în următoarele luni.
Un cont Merchant Center este absolut necesar pentru a putea publica produse gratuit, deoarece toate înregistrările din Google Shopping depind de fluxurile de produse încărcate în Merchant Center.
Parteneriat nou cu PayPal
Odată cu această modificare extraordinară făcută în Google Shopping, este lansat și un nou parteneriat cu PayPal.
Comercianții își pot conecta conturile PayPal la Google Shopping, despre care se spune că accelereaza mult procesul de achiziție.
PayPal se alătură acum partenerilor existenți ai Google, inclusiv Shopify, WooCommerce și BigCommerce.
Alte informații despre această schimbare
Google precizează în mod special că în viitorul apropiat, în căutările realizate în Google pentru cumpărături, vor apărea “în principal” înregistrările gratuite.
Acest lucru se datorează faptului că vor fi acceptate în continuare înregistrări cu plată prin Google Shopping Ads, care vor fi afișate în partea de sus a căutărilor.
De asemenea, listările plătite vor fi singurele afișate în caruselul publicitar cu listare de produse în Google Search.
Este corect să presupunem că același lucru se aplică în orice alt loc în care vor fi afișate anunțuri de tip Shopping Ads, de exemplu în cadrul reclamelor pentru cumpărături din Gmail.
Așadar, vor exista în continuare avantaje pentru cei care plătesc pentru anunțurile Shopping Ads, insă dacă sunteți în căutarea unor modalități de a economisi bani din publicitate, veți putea face acest lucru curând.